Friday, February 25, 2011

Nota bengang: Vandalisms atau go green.

Note 1: Sorry...
Note 2: Bahasa rojak, campuran Inggeris dan melayu, Tatabahasa tunggang langgang.

Situasi 1:

Telefon berbunyi..
K: Ada pesanan? Sekejap yer, ok…. Ehem.. ok nanti saya sampaikan pesanan tersebut. (Nota ditulis di atas meja..)
Bos masuk,
K: Encik R, Mr. H call and nak encik call balik.
Contengan dipadam.
Aku: K, kenapa u tulis atas meja?
K: Senang. Nanti padam saja. Jimat kertas. Meja tak bersepah dengan kertas.
Aku: Mana sticker note yg kita dpt free masa event hari tu? Guna yg itu kan senang, boleh terus pass jer note tu.
K: Sudah hantar balik rumah. Bersepah saja kat sini.
Aku: Letak kat rumah siapa yang pakai? Whatever. Tu meja you, ikut suka you la.. (malas nak gaduh, suka hati engkau lah)

Aku: K, boleh nanti tolong I, I cuti esok, Pc tu tak sempat nak siapkan, you tolong sambung sikit jer lagi, installer semua I dah letak dalam komputer tu.
K: Kejap ar, I tulis dulu, nanti lupa,. (Meja lagi menjadi mangsa.)


Situasi 2:

Aku: K, kenapa conteng meja I?
K; Tumpang sekejap, nanti padam la.
Aku: Kalau u nak kertas, I ada byk kertas.. recycle paper kan byk.. you conteng meja I, lepas tu mcm mana u nak amik nombor ni? Nak I bacakan semula kat u, sampai tempat you, you conteng balik meja you? (dah start membebel dah)
K: Ala nanti I padam la..
30 minit selepas itu.
Aku: K, why you x padam lagi benda yg u conteng kat meja I?
K: Sorry2 lupa.
Aku: Tengok. Memang you kata boleh padam, tapi tengok kesan hitam masih tertinggal.. You nak conteng, conteng jer meja you, jangan babitkan meja I sekali..
K: Aiya, you banyak bising la E.

Situasi 3:

Tiga hari lepas:
Aku (in phone): Tolong simpan no ini..bla bla bla, sampaikan pesanan pada H sekali yer..

Hari ini,
Aku:Mana no yang I suruh u simpan?....
K: I tulis kat mana, kertas ke meja?
Aku: Mana I tau, I’m in the phone, bukan nampak you tulis kat mana.
K:I tulis kat meja, dah padam...

Huhuhu sedihhh...

Kesimpulan:

1) Aku memang kuat membebel.
2) Aku memang suka berkira.
3) Semua benda aku nak cerita.
4) Semua benda aku tak puas hati.
5) So macam mana aku nak dapatkan nombor tu balik?
6) Aku tak tahu siapa yang betul, or siapa yang salah.

a.) Dia: Conteng meja sebab nak jimat kertas, dan meja tidak bersepah di atas meja. Kertas, buku dan pen percuma, simpan, tak membazir...
b.) Aku: Semua note aku tulis dalam kertas, meja bersepah dengan kertas, but all of my paper is recycle paper, dimana memang dah patut dibuang and free gift, letak kat rumah bukan guna, pokok memamg dah jadi mangsa, so kalau aku tak guna bukan lagi membazir ker?
Nak buat pool tak.. hehehe :P

Kesimpulan kepada kesimpulan: manusia memang banyak kelemahan.

0 komentar:

Post a Comment