Saturday, March 28, 2009

Sepi..

Cerita ni dah ditayangkan tahun lepas, tapi aku baru tengok sekarang. Apapun menarik ceritanya.. Aku suka dia punya puisi

Puisi SEPI..

Bisikku pada bulan
Kembalikan
Temanku, Kekasihku, Syurgaku

Tanpa dia malam menemaniku
Sepi memelukku
Bulan jangan biar siang
Biar alam ini kelam
Biar ia sepi sepertiku

Aku masih dengar suaranya
Aku bangun, Aku tidur, aku mimpi
Dia masih di sini

Hari berganti bulan, berganti tahun
Kita masih di sini
Biarkan dia pergi

Antara dialog-dialog yang aku suka plak:

::>> Awak lari dari sesuatu atau lari kepada sesuatu

::>> Mengapa kita ditakdirkan untuk bejumpa kalau hanya untuk mengatakan selamat tinggal

::>> Mengapa kita ditakdirkan untuk berjumpa kalau bukan untuk bersama

::>> Yesterday is but today's memory, tomorrow is today's dream - Khalil Gibran

2 comments:

  1. bila nk wat sajak sendiri ni? leh practice awal, masuk mabatech untuk batch depan... hhahaha... hehehhee.. huuhuhuh..

    ReplyDelete
  2. mesti ar bukan sajak aku.. ni sajak dr citer sepi ar.. sajak aku dalam buku.. hehe

    ReplyDelete